Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.12.2010 13:18 - ПОЛИТИЧЕСКИТЕ СПОМЕНИ НА ЕДНО ДЕТЕ - 1 ЧАСТ
Автор: tutankhamon661 Категория: Други   
Прочетен: 17682 Коментари: 59 Гласове:
67

Последна промяна: 14.12.2010 13:21

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg




image


Скоро си припомних какви неща ми правеха впечатление около 1989г и реших да ги споделя. Тогава не бях и чувал за идеологии, пристрастия, а Карл Маркс беше просто име на известен човек. Стори ми се забавна гледната точка на едно дете.
Като малък, естествено, намирах за нормални глупостите на комунистическата пропаганда. Не че ги разбирах, но не намирах нищо нередно.
Децата обичат да рисуват по прозорците, след като са ги запотили с дъха си. Аз не правех изключение. Веднъж сътворих пречупен нацистки кръст. Майка ми ме предупреди да не го правя повече, защото щели да дойдат милиционери и да ни създадат големи неприятности. Съвсем сериозно се почувствах виновен. Сега пък се упреквам за онази незаслужена вина, защото не е нормално заради такава невинна детска рисунка да идва милиция.  Нито има нещо общо със свободата, която уж беше достояние на "мирния" социалистически лагер.
Някой ще каже "Е, чак пък толкова!" Напротив, знам, че майка ми ме е предупредила съвсем правилно. Всеки е наясно, че за такова престъпление ДС веднага правеше досие на съответните "ненадеждни" родители, защото няма откъде другаде детето да научи "мръсните" картинки. Как ще им хрумне на другарите за тъпите руски филми, които основно засягаха Втората световна война - там изобилстваше от пречупени кръстове?
"Подозрителното" семейство като нищо можеше бял ден да не види. Спъват го на всички нива, включително и в далечно бъдеще. Ако някой ден въпросното дете реши да учи висше, като нищо ще го резнат, защото потенциалните дисиденти не трябва да имат достъп до образование - примерите са безброй.
Същият ефект се получаваше и ако разказваш политически вицове. Само да те пипнат и с малко "късмет" се озоваваш в Белене. Достатъчно е някой "добър" човек  да те натопи, а доносници и предатели винаги е имало в изобилие. Просто тук ги поощряваха - уж за доброто на родината.
Големите помнят, но малките нека се опитат да си представят какво озъртане беше тогава. Цял живот хората се страхуваха да не ги нарочи някой, защото следваше съсипване на живота до дълбока старост. В най-тежките случаи и "до девето коляно". "Ти знаеш ли тоя на кой е трети братовчед?" и айдеее, сеч.  А пострадалият може изобщо да не познава онзи, заради когото са го спънали.
Имам роднини в Австралия. Въртят бизнес по цял свят - с офиси на всеки континент. Коста, връстникът на майка ми, дори искаше да ме жени за секретарката си в Хонг Конг, но аз тогава бях в осми клас и ме вълнуваха съвсем други неща. Същият човек дойде с готови пари и натрупан опит, за да отвори офис в София, но се отказа. Думите му бяха "Такова чудо няма никъде по света. Убийствена бюрокрация, безумни и напълно излишни изисквания. Тези неща са измислени от българи за българи - никъде другаде не съществуват."
Коста и цялото му семейство бяха в най-черния комунистически списък, само защото са избягали от Партията през 1945г. Майка ми е поддържала кореспонденция с връстника си, който много скоро й е изпратил билет и пари, за да отиде при него. Познайте какво са направили комунягите, "защитници"  на свободата, правата и човеколюбието? Спрели са я, защото ........... нямало да се върне. Била е само на 20 години.
Майка ми не е имала намерение да остава в Австралия, но и обратното да е било, това си е неин личен избор. Само че други са решили вместо нея. За какви права говорим тогава? Каква свобода? Пълни фантасмагории! Другарите много добре са знаели, че ако отворят границите, в България няма да остане жива душа и самите те много бързо ще забравят "възвишените си" идеи.
Защо всички бягаха от изток на запад? Защо всеки западняк можеше да дойде в социалистическия строй без никакъв проблем, но обратното беше позволено само на висши другари, за които се знае, че имат сметка да се върнат и ще го сторят? Защо дори най-запалените американски комунисти не искаха и на гости да дойдат в социалистическия "рай", който уж бил много хубав.
Тези въпроси са много по-важни от всякаква изопачена история и пропаганда.
СЛЕДВА ......



Гласувай:
67



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Не беше чак толкова лошо. Никога не ...
14.12.2010 13:43
Не беше чак толкова лошо. Никога не са задържали човек само защото детето му е нарисувало пречупен кръст. За политическите вицове важи същото. Много легенди измислиха антикомунистите.
цитирай
2. djgator - tutankhamon661
14.12.2010 13:55
Хубаво е да се припомнят мрачните тоталитарни години, а тези които са родени след 89та - поне да знаят какво е било и да не забравят наученото. В онези години обаче имаше и много положителни неща, за които също е добре да информираме по-младите :) Имаше спокойствие, сигурност, ниска престъпност, НИКАКВИ наркотици и истинска ценностна система у хората, НЕОСНОВАВАЩА се на чалгарската пропаганда от наши дни.
цитирай
3. grobarq - Напълно споделям мнението на dj...
14.12.2010 14:00
Напълно споделям мнението на djgator. Не съм живял преди 1990 година, но определено не всичко е било лошо. Не бива да слагаме всичко под общ знаменател, защото добри и лоши неща могат да се кажат за всеки режим - освен за фашизмът!
цитирай
4. tutankhamon661 - 1. анонимен
14.12.2010 14:06
анонимен написа:
Не беше чак толкова лошо. Никога не са задържали човек само защото детето му е нарисувало пречупен кръст. За политическите вицове важи същото. Много легенди измислиха антикомунистите.

Хич не са легенди. Комунягите съсипаха живота на много хора. Аз лично съм потърпевш, защото баща ми и дядо ми бяха репресирани. Това, което съм видял с очите си, никой не може да ми отнеме.
цитирай
5. tutankhamon661 - 2. djgator - tutankhamon661
14.12.2010 14:17
djgator написа:
Хубаво е да се припомнят мрачните тоталитарни години, а тези които са родени след 89та - поне да знаят какво е било и да не забравят наученото. В онези години обаче имаше и много положителни неща, за които също е добре да информираме по-младите :) Имаше спокойствие, сигурност, ниска престъпност, НИКАКВИ наркотици и истинска ценностна система у хората, НЕОСНОВАВАЩА се на чалгарската пропаганда от наши дни.

В сравнение със сега престъпността беше по-ниска. Доказано е, че диктатурата най-добре се бори с нея.
Спокойствието е относително. Зависи какво работиш и кой те следи. Откъм кражби, да, не се чудиш дали ще те оберат. Но я си представи, че те нарочат за подозрителен. Страшни неща следваха - не ми се иска да си припомням какво съм видял. Всеки знае своя опит.
цитирай
6. demonwind - Здравей, Фараоне :)
14.12.2010 14:25
Много правилно си го написал! Само дето има една малка, но тънка подробност - тогава все пак, ако искаш, можеше да избягаш. Начини имаше. И в Гърция да отидеш, веднага получаваш политическо убежище и гледаха на теб като на що годе равен. А сега, при псевдодемокрацията, като излеш напълно легално навън, гледат на теб като по-низш от негър или мазен мюсюлманин от Близкия Изток. Просто защото ти си с български паспорт, а негърът или резака са с френски, белгийски или друг на страна от ЕС (стара членка). Сега ако те набройкат пак ще ти съсипят живота, но за разлика от тогава вече няма и да узнаеш откъде ти е дошло. Пак идваме на предимството - можеш съвсем спокойно да се изнесеш (ако не дължиш маса пари на банките-лихвари) и да миеш някъде за жълти стотинки негърски задник с диплома на магистър по икономика например в джоба и перфектно говорими три западни езика (плюс руския отделно, разбира се). Много може да се говори по темата и не защитавам ония времена, разбира се - в рода си единствено дядо ми по бащина линия беше комунист, но идеалист и умря с дълбоко разочарование от всичко ставащо в тая държава. Семейството на майка ми никога не се е интересувало от политика, докато на младини баща ми е членувал в националните легиони - ония дето са биели до смърт из улиците де що набарат еврейн или мангал. Аз се гордея с него, лека му пръст!
Знаеш ли каква е разликата между тогава и сега? Тогава бъдещето ни беше розово, защото имахме илюзии, сега е почти същото, но вече сиво поради факта, че те просто се изпариха...
цитирай
7. tutankhamon661 - 3. grobarq
14.12.2010 14:27
grobarq написа:
Напълно споделям мнението на djgator. Не съм живял преди 1990 година, но определено не всичко е било лошо. Не бива да слагаме всичко под общ знаменател, защото добри и лоши неща могат да се кажат за всеки режим - освен за фашизмът!

Добро и лошо винаги има. Някои и за фашизма говорят хубаво. В такива случаи обикновено се казва, че интерпретацията е грешна.
цитирай
8. tutankhamon661 - 6. demonwind - Здравей, Фараоне :)
14.12.2010 14:48
Някои успяха да избягат, но други ги разстреляха. И преди са ни гледали като негри. Нали си спомняш колко се е обиждал Алеко Константинов, че го бъркат с турчин? Чуждоземецът винаги си остава такъв.
Напоследък доста се замислям дали да не отида при роднините в Австралия. Гледал съм снимки - такава къща съм виждал само в американските филми. Дори за там са заможни.
цитирай
9. affroditta - Добре, че нямам спомени от тогава. ...
14.12.2010 14:57
Добре, че нямам спомени от тогава. Чувала съм ужасни неща. Ако само половината са верни значи това е бил един от най-тежките периоди за България. Винаги ми е интересно да чета такива неща от норални хора, а не от някакви платени агитатори. С повече информация от различни източници ще добия по-реална представа за тогавашната обстановка.
цитирай
10. tutankhamon661 - 9. affroditta
14.12.2010 15:16
affroditta написа:
Добре, че нямам спомени от тогава. Чувала съм ужасни неща. Ако само половината са верни значи това е бил един от най-тежките периоди за България. Винаги ми е интересно да чета такива неща от норални хора, а не от някакви платени агитатори. С повече информация от различни източници ще добия по-реална представа за тогавашната обстановка.

Бях малък по онова време, но за нещастие на другарите помня доста неща и повечето от тях никак не са хубави. Единият ми дядо и до ден-днешен се ядосва, че не прихващам от комунистическата пропаганда.
цитирай
11. анонимен - Съвсем скоро ще плачете за Тодор ...
14.12.2010 15:34
Съвсем скоро ще плачете за Тодор Живков, но него вече го няма. Престъпника Бойко ще ви вземе и последната стотинка, а вие пак ще му ръкопляскате. Лумпени!
цитирай
12. анонимен - Човеко защо пръскаш лъжи? Всеки ...
14.12.2010 15:42
Човеко защо пръскаш лъжи? Всеки можеше да задоволи елементарните си нужди. Всичко имаше по магазините, за това много хора плачат за онова време. И тогава някои магазини работеха в събота и неделя. Не е като да си останал гладен.
цитирай
13. demonwind - 8. tutankhamon661
14.12.2010 15:50
Ако питаш мен - бягай овреме, докато не си потънал в блатото на борчовете, че тогава измъкване няма! А и Австралия е едно много добро място за живеене ;)
цитирай
14. tutankhamon661 - 11. анонимен
14.12.2010 15:56
анонимен написа:
Съвсем скоро ще плачете за Тодор Живков, но него вече го няма. Престъпника Бойко ще ви вземе и последната стотинка, а вие пак ще му ръкопляскате. Лумпени!

Кой говори сега за Бойко? Къде го мешаш и него?
цитирай
15. tutankhamon661 - 12. анонимен
14.12.2010 15:59
анонимен написа:
Човеко защо пръскаш лъжи? Всеки можеше да задоволи елементарните си нужди. Всичко имаше по магазините, за това много хора плачат за онова време. И тогава някои магазини работеха в събота и неделя. Не е като да си останал гладен.

Не помня да са работили в почивните дни, но допускам съществуването на такива. Само че мен не ме устройва да прекося половин София за един хляб. Отивам най-много до съседния блок. София прекосих заради хляб само веднъж - ден преди да падне Жан Виденов. Познай той от коя партия е?
цитирай
16. tutankhamon661 - 13. demonwind - 8. tutankhamon661
14.12.2010 16:09
demonwind написа:
Ако питаш мен - бягай овреме, докато не си потънал в блатото на борчовете, че тогава измъкване няма! А и Австралия е едно много добро място за живеене ;)

И на мен така ми се струва - поне каквото съм гледал по филми.
Преди време намерих визитката на споменатия в постинга Коста и пак се сетих за идеята "Сбогом, Pодино!"
цитирай
17. heavymetalist - На мен най-много ми тежеше липсата ...
14.12.2010 16:18
На мен най-много ми тежеше липсата на качествена музика по магазините. Каквото одобрят Балкантон, това слуша народа. Но техните предпочитания сериозно се разминаваха с моите. Разчитах само на черния пазар.
цитирай
18. анонимен - Комунистическото робство прик...
14.12.2010 16:28
Комунистическото робство приключи, братя. Сега е ред на американското с пръв помощник супермен Бойко.
цитирай
19. tutankhamon661 - 17. heavymetalist
14.12.2010 16:37
heavymetalist написа:
На мен най-много ми тежеше липсата на качествена музика по магазините. Каквото одобрят Балкантон, това слуша народа. Но техните предпочитания сериозно се разминаваха с моите. Разчитах само на черния пазар.

Как няма да ти тежи? Комунистическата цензура удряше яко музиката. Дори безобидни групи като Сигнал и Щурците се определяха като упадъчни. Това е див абсурд, но върви им го обясни - няма кой да те чуе.
цитирай
20. tutankhamon661 - 18. анонимен
14.12.2010 16:46
анонимен написа:
Комунистическото робство приключи, братя. Сега е ред на американското с пръв помощник супермен Бойко.

По-добре американско. Така и така ще е някакво робство. Нали не мислиш, че някой по света изгаря от желание да си развяваме трибагреника, както на нас ни е угодно?
цитирай
21. starwoman - Повечето хора са устроени така, че ...
14.12.2010 17:02
Повечето хора са устроени така, че ако се нахранят, друго не им трябва. Ситият народ не мисли много за свобода и политика. Разбирам ги, защото в крайна сметка това е най-важното. Но да не забравяме, че подобна идилия не може да продължи вечно, тъй като на този свят безплатен обяд няма.
Не ме мъчат никакви политически пристрастия, което ми помага да гледам по-обективно на политическата обстановка в държавата. Със съжаление признавам, че няма някой, който да ми вдъхва доверие.
цитирай
22. анонимен - Истината трябва да излезе непреразказвана, а както е живяна
14.12.2010 17:06
Интересно, защо най-върлите антикомунисти във форума са били пеленачета по време на комунизма. Косвената представа е изкривена представа. И тогава имаше облагодетествувани млади хора. До шестдесетте имаше гонение срещу политически друго мислещи. После това се изврати, защото политическата власт постепенно премина във хора, косвено близки с комунизма. Тъй като Тодор Живков бе от тях, той се огради с подобни нему. Направи БКП-то като Отечествен фронт. Изгони голяма част от наистина комунистите. На други, които се огънаха им даде народна пенсия. Раздаде и на много, които не са помирисвали, какво етова ятак или партизанин - просто роднини или приятели на първите. През 80-те БКП-то нарасна до 960 хиляди члена - куцо и сакато влезе в нея. Много деца на бивши легионери и бранници станаха дейни комунистически войни, срещу услугите си от доноси. Създаде се гръбнака на Спортнопартийната номенклатура и се подготвяше Ноемврийския преврат през 1989 год. Най-малкия намек срещу политиката на Тодор Живков се заплащаше с тероризиране. Много деца на богати родове преди 9-ти станаха партийни секретари. Много от тези партийни секретари си бяха чисти мръсници. От прослойката на Отечественофронтовската БКП се роди БСП-то; тоест, много от богатите някога родове си възвърнаха власта. Наистина нямаше тая брутална престъпност. Наистина нямаше безработни. Но наистина, циганизацията взе връх от 150 хиляди през 1944 год. станаха 800 хиляди. Създадоха се детските домове за тях. Още тогава, България бе подготвяна за геноцид над основния и базов народ - Българите. Днес това всичко е следствие от неразумната Тодор Живковщина. Много може да се пише и то ще е само истина. Вместо в БСП, БКП-то трябваше да сепревърне в националкомунистическа за да съхрани БЪЛГАРИТЕ. Икономически, стария така наречен "полуграмотен" кадър, непосредствено след 1944 годи. бе по-наясно, какво да се прави, отколкото "учените" икономисти при Тодор Живков. Докато първите рушаха и градяха, "учените" рушаха, рушат и сег
цитирай
23. анонимен - един истински случай....
14.12.2010 17:10
Този случай се е запечатал в съзнанието ми,не знам къде го бях чел.
Преди 1990 година в едно семейство мъжа обичал да играе табла и карти с комшии пред блока.Понякога закъснявал увлечен в играта и жена му решила да го въведе малко в ред.Отишла в милицията и казала ,че играе карти до късно и закъснява,и ако може нещо да го извикат и да го предупредят да се прибира навреме в къщи.Човекът бил арестуван за хазарт и изпратен в Белене където е убит след един месец от стражите на партията,която бди за благоденствието и морала на гражданите си.Изводите си направете сами.
цитирай
24. tutankhamon661 - 21. starwoman
14.12.2010 17:15
starwoman написа:
Повечето хора са устроени така, че ако се нахранят, друго не им трябва. Ситият народ не мисли много за свобода и политика. Разбирам ги, защото в крайна сметка това е най-важното. Но да не забравяме, че подобна идилия не може да продължи вечно, тъй като на този свят безплатен обяд няма.
Не ме мъчат никакви политически пристрастия, което ми помага да гледам по-обективно на политическата обстановка в държавата. Със съжаление признавам, че няма някой, който да ми вдъхва доверие.

Храна може да има и без да забраняват любимата ми музика или да ме мъчат с отчайващо тъпи руски филми. Винаги съм предпочитал американското във всяко отношение.
цитирай
25. tutankhamon661 - 22 /23. анонимен
14.12.2010 17:23
Точно за същото говорех. Преразказал съм го, както съм го изживял. Не разглеждам причините.
Сами по себе си комунистическите идеи са много приятни за ухото, но дали заради грешна интерпретация или защото са невъзможни за изпълнение, на практика се е получило нещо не много приятно за обикновения човек.
цитирай
26. анонимен - И 3600 ще мине долара при сегашното ...
14.12.2010 17:28
И 3600 ще мине долара при сегашното управление. Скоро всички ще заплачем.
цитирай
27. airita - Аз пък не виждам особена разлика
14.12.2010 17:34
Преди 10.11 достъп до благините имаха партийните величия и техните приближени,сега е същото.И тогава и сега в народното събрание седяха едни и същи хора,само дето сега се делят на парламентарни групи.И тогава и сега обикновения човек може да прогресира ако "има някого зад гърба си".Тогава най-върлите привърженици на комунизма бяха именно тези,които към 9.09 са били в предучилищна възраст,сега най-големите капацитети за грешките на комунизма са били в детската градина на 10.11.Преди който искаше да подлее вода някому пращаше донос в милицията,сега се обаждаме в данъчното или пращаме мутри.Преди децата на партийните функционери се изпращаха да учат в чужбина,сега там са децата на новите властимащи и на мутрите....Съществената разлика е че обикновения човек от Горно нанадолнище имаше работа и хляб,а сега ги няма.
цитирай
28. trolllpower - Малкия дрисльо разказва. И тогава ...
14.12.2010 17:38
Малкия дрисльо разказва. И тогава си бил тъпо парче, мумий. Само не разбирам защо ни пълниш главите с глупости.
цитирай
29. kikowsky - Не омръзва ли?
14.12.2010 17:44
20 години вече ГОВОРИМ за комунизъм - едни го възхваляват, други го плюят. Не омръзва ли? Получава ли се някаква полза? Поне да правехме нещо.
цитирай
30. tutankhamon661 - 26. анонимен
14.12.2010 17:56
анонимен написа:
И 3600 ще мине долара при сегашното управление. Скоро всички ще заплачем.

Много хора ще заплачат. Някои престъпни фигури вече започнаха.
цитирай
31. tutankhamon661 - 27. airita - Аз пък не виждам особена разлика
14.12.2010 17:59
airita написа:
Преди 10.11 достъп до благините имаха партийните величия и техните приближени,сега е същото.И тогава и сега в народното събрание седяха едни и същи хора,само дето сега се делят на парламентарни групи.И тогава и сега обикновения човек може да прогресира ако "има някого зад гърба си".Тогава най-върлите привърженици на комунизма бяха именно тези,които към 9.09 са били в предучилищна възраст,сега най-големите капацитети за грешките на комунизма са били в детската градина на 10.11.Преди който искаше да подлее вода някому пращаше донос в милицията,сега се обаждаме в данъчното или пращаме мутри.Преди децата на партийните функционери се изпращаха да учат в чужбина,сега там са децата на новите властимащи и на мутрите....Съществената разлика е че обикновения човек от Горно нанадолнище имаше работа и хляб,а сега ги няма.

Има много истина в това, което казваш. Но аз с мутри мога да се справя, докато въпросът не стои така с Държавна сигурност.
цитирай
32. tutankhamon661 - 28. trolllpower
14.12.2010 18:07
trolllpower написа:
Малкия дрисльо разказва. И тогава си бил тъпо парче, мумий. Само не разбирам защо ни пълниш главите с глупости.

За да те просветля. В твоя северен мрак съвсем си изгубил способността да виждаш.
цитирай
33. tutankhamon661 - 29. kikowsky - Не омръзва ли?
14.12.2010 18:16
kikowsky написа:
20 години вече ГОВОРИМ за комунизъм - едни го възхваляват, други го плюят. Не омръзва ли? Получава ли се някаква полза? Поне да правехме нещо.

Според мен това е по-различен поглед на нещата. А и политиката винаги ще е сред най-често дискутираните теми. Други не спират нито за ден.
цитирай
34. анонимен - Малко спомени от това и онова време
14.12.2010 18:17
Във всички малки градове магазините работиха в събота до 13 ч., а в някои по-големи градове и в неделя. Това че се е случвало да обикаляме за самун хляб, да, но не беше през комунизма. Да, по времето на Жан виденов беше и не той беше лошият, а ония турчуля (ДПС-то), които искаха още тогава да заграбят всичко от народа. Виденов им беше в опозиция..дори помня как доволно се усмихваха и ръкопляскаха като сдаде властта. Всъщност той излезе от властта без да е откраднал нищо, ама нищичко...наскоро каза в едно интервю, че ДПС още тогава са искали цялата власт..Не , не съм от БСП, нито от която и да др. партия, просто живея в този преход от как съм завършила уч--ще и все чакам да стане по-добре, ама... и аз остарява ... ее, както казваме "нека поне децата ни живеят по-добре"
цитирай
35. tutankhamon661 - 34. анонимен - Малко спомени от това и онова време
14.12.2010 18:36
анонимен написа:
Във всички малки градове магазините работиха в събота до 13 ч., а в някои по-големи градове и в неделя. Това че се е случвало да обикаляме за самун хляб, да, но не беше през комунизма. Да, по времето на Жан виденов беше и не той беше лошият, а ония турчуля (ДПС-то), които искаха още тогава да заграбят всичко от народа. Виденов им беше в опозиция..дори помня как доволно се усмихваха и ръкопляскаха като сдаде властта. Всъщност той излезе от властта без да е откраднал нищо, ама нищичко...наскоро каза в едно интервю, че ДПС още тогава са искали цялата власт..Не , не съм от БСП, нито от която и да др. партия, просто живея в този преход от как съм завършила уч--ще и все чакам да стане по-добре, ама... и аз остарява ... ее, както казваме "нека поне децата ни живеят по-добре"

Може някъде да са работили, но не и около мен. Всъщност спестих някои от неприятните спомени, защото обикновено се говори обратното. Ясно и отчетливо си спомням свиршили хляб и мляко, скъпата шунка по 8лв, празни витрини - имаше го и тогава.
За Жан Виденов съм съгласен, че не е откраднал, но беше неподготвен за този пост. Да не говорим, че не е имал необходимата подкрепа. Не го обвинявам лично него, но той ще остане като символ на онези черни дни.
цитирай
36. анонимен - Имаше великолепни руски (съвет...
14.12.2010 19:27
Имаше великолепни руски (съветски) филми за Втората световна. Отдавна вече не ги дават и ако не децата ми, то внуците сигурно ще си мислят, че Хитлер е победен от Рамбо.... Никой никога не ме е спирал да слушам или разказвам политически вицове.... що за измислици пишете тук???
цитирай
37. gothic - Хм....
14.12.2010 23:24
Прочетох достатъчно глупости тук. На апологетите на комунизма. За сведение, през 1989 бях на 23 и имам достатъчно ясна представа за преди и сега. Мога да пиша на дълго и нашироко. Но ще се хвана за т. нар. "истинска ценностна система" тогава. Всъщност, тогава беше унищожена ИСТИНСКАТА българска ценностна система, градана със столетия още отпреди освобождението ни от турско. Унищожена и заменена с колхозно-комунистическо-доносническия морал. Именно той, ашладисан с чалгакултурата от последните две десетилетия доведе до моралния крах в България...А ако някой е заплакал за съветски филми за войната - rutracker.org и въпросът му е решен. Не ме кефят нито те, нито американските им огледални изображения...
цитирай
38. pegas08 - Весели празници, Тутка!
15.12.2010 08:00
pegas08 - ТУТКА, ТУТКА , ТУТКА! КАКЪВ МАЙТАП ЗА НОВАТА ГОДИНА!
14.12 21:14 И ДЯДО КОЛЕДА НЕ МОЖЕ ДА ТЕ ЗАДМИНЕ.
КАКВО ПИШЕШ СПОМЕНАЛНО НЕ ТЕ АНДЪРСТЕНДВАМ ХИЧ, НО НЕ ТИ СЕ СЪРДЯ.
САМО РАЗБРАХ , ЧЕ ФАРАОНЪТ ТИ Е БИЛ РЕПРЕСИРАН.
МАМКА ИМ НА АМЕНТХОТЕПИТЕ!
ВИКАЙ ЗА ПОМОЩ ДРУГ ПЪТ , ДА МУ НАРИТАМ ЗАДНИКА!
ОЛЕ!
С ТОЗИ МАЙТАП, ЩО НЕ ДОЙДЕШ НА КОНКУРС?
цитирай
39. diso - Това, че насила ни държаха в "рая"
15.12.2010 08:25
мисля, че казва достатъчно - кой бяга от хубавото?
С това също съм съгласен:
анонимен написа:
Имаше великолепни руски (съветски) филми за Втората световна. Отдавна вече не ги дават и ако не децата ми, то внуците сигурно ще си мислят, че Хитлер е победен от Рамбо.... Никой никога не ме е спирал да слушам или разказвам политически вицове.... що за измислици пишете тук???

Вярно, казвали сме си вицовете само в тесен кръг, но нямам познати, репресирани за това.
"Свободна Европа" и ВВС-Лондон често ги заглушаваха, но често новините се научаваха от неочаквано място.
През 1988 попаднах на средношколска лагер-школа в Цигов чарк. По презумпция, трябваше да направят от нас правоверни следовници на Партията, като имаше даже лектори от Високи партийни и комсомлски нива. И... метъл се слушаше свободно, даже си беше престижно, а самите лектори, в неофициална обстановка, ни разказваха за резилите на властта на най-високо ниво. За капак, книгата, която ми дадоха за спомен и с посвещение, се оказа официално забранена - "Дяволиите на дявола" на Иван Аржентински.
цитирай
40. анонимен - Поредната посредствена пропаганда!
15.12.2010 09:04
Що пишете глупости бе?! Аман от репресирани... Соц. режимът продължи 45 години... "Демокрацията" - вече почти половината от този период - хайде съпоставете развитието на страната, в който и да е аспект. Бахти лумпенизираните хора!
цитирай
41. panazea - Спомените са ти точни !
15.12.2010 10:41
Тези , които не го помнят имат амнезия или старческа дименция !
Простено им е ! Те не знаят какво вършат !
цитирай
42. sramejlivetsa - Що, сега като отвориха границата, ...
15.12.2010 10:53
Що, сега като отвориха границата, да не би да не избягаха всички? Кои остонахме тук- само куцо и сакато.
цитирай
43. pegas08 - TУТИ, КЪДЕ СИ?
15.12.2010 13:14
ОТ СОЦИОЛОГИЯТА СЕ ОБАДИХА, ЧЕ В ГОРНО ВЪРШИЛО И ДОЛНО УЙНО
НЕ ИСКАЛИ СПОМЕНИ, А ГРОЗДОВА РАКИЯ!
АМА ЧЕ ПРОСТАЦИ!
А 65 ПРОЦЕНТА ИСКАЛИ КОЛЕДНИ НАДБАВКИ ДА СИ ВЗЕМАТ СИРЕНЦЕ С ПАРНО!
НАХАЛНИ ЛУМПЕНИ И
КАКВО БЕШЕ...А , СЕТИХ СЕ
НЕУДАЧНИЦИ!
ХУБАВА ДУМА, НАЛИ?
цитирай
44. alchemist - Цял живот хората се страхуваха да не ...
15.12.2010 13:20
написа:
Цял живот хората се страхуваха да не ги нарочи някой, защото следваше съсипване на живота до дълбока старост.

Днес положението е същото защото в продължение на толкова години е набивано в главите, че само смъртта на тези на които е набито е спасение.
цитирай
45. tutankhamon661 - 36. анонимен
15.12.2010 15:38
анонимен написа:
Имаше великолепни руски (съветски) филми за Втората световна. Отдавна вече не ги дават и ако не децата ми, то внуците сигурно ще си мислят, че Хитлер е победен от Рамбо.... Никой никога не ме е спирал да слушам или разказвам политически вицове.... що за измислици пишете тук???

Добре, щом харесваш руско кино - въпрос на предпочитания. Аз харесвам американско. Може да са фантасмагории, но поне са по-ефектни. Между другото, Рамбо никога не се е борил срещу Хитлер, а срещу аналогичната империя на Злото - Съветския съюз. И чат-пат срещу някой виетнамец.
Онова за вицовете можеш да си го спестиш. Доста хора минаха през Белене заради тях и това е всеизвестно. С отричане няма да промениш този ФАКТ. Но пък такива като теб са се опитвали да ме убедят, че Белене е едва ли не "Хотел Рай". Друг е въпросът, ако си живял в някое село, където и да искаш, няма кой да те натопи.
цитирай
46. tutankhamon661 - 37. gothic - Хм....
15.12.2010 15:42
gothic написа:
Прочетох достатъчно глупости тук. На апологетите на комунизма. За сведение, през 1989 бях на 23 и имам достатъчно ясна представа за преди и сега. Мога да пиша на дълго и нашироко. Но ще се хвана за т. нар. "истинска ценностна система" тогава. Всъщност, тогава беше унищожена ИСТИНСКАТА българска ценностна система, градана със столетия още отпреди освобождението ни от турско. Унищожена и заменена с колхозно-комунистическо-доносническия морал. Именно той, ашладисан с чалгакултурата от последните две десетилетия доведе до моралния крах в България...А ако някой е заплакал за съветски филми за войната - rutracker.org и въпросът му е решен. Не ме кефят нито те, нито американските им огледални изображения...

Много пъти съм казвал същото - за ценностната система, градена векове наред и съсипана от комунистите.
Примерно армията ни - винаги е била могъща, съставена от достойни хора. Заради тази нейна слава другарите я напълниха с комплексари, които само с пагон можеха да се почувстват мъже. Това обяснява защо има толкова простаци в униформи, които пред роднини и приятели са божи кравички, а в поделенията са зверове.
цитирай
47. tutankhamon661 - 38. pegas08 - Весели празници, Тутка!
15.12.2010 15:49
pegas08 написа:
pegas08 - ТУТКА, ТУТКА , ТУТКА! КАКЪВ МАЙТАП ЗА НОВАТА ГОДИНА!
14.12 21:14 И ДЯДО КОЛЕДА НЕ МОЖЕ ДА ТЕ ЗАДМИНЕ.
КАКВО ПИШЕШ СПОМЕНАЛНО НЕ ТЕ АНДЪРСТЕНДВАМ ХИЧ, НО НЕ ТИ СЕ СЪРДЯ.
САМО РАЗБРАХ , ЧЕ ФАРАОНЪТ ТИ Е БИЛ РЕПРЕСИРАН.
МАМКА ИМ НА АМЕНТХОТЕПИТЕ!
ВИКАЙ ЗА ПОМОЩ ДРУГ ПЪТ , ДА МУ НАРИТАМ ЗАДНИКА!
ОЛЕ!
С ТОЗИ МАЙТАП, ЩО НЕ ДОЙДЕШ НА КОНКУРС?



Ето, видя ли? Пак те вдъхнових за ново творение.

цитирай
48. tutankhamon661 - 39. diso
15.12.2010 16:25
Винаги в тесен кръг и затова повечето хора се измъкваха. Но представи си, че има доносник между вас /често явление/ или се скарате за някоя дреболия. Достатъчна е една дума, "където трябва," и отиде коня в реката.
Метъл се слушаше, но неговите фенове бяха гледани по особен начин, а и много от тях си изпатиха. При това говорим за последните 5 години от комунизма. По-рано е било толкова затегнато, че дори безобидните Бийтълс са обявявани за опасни. По забранените филми го има лошият учител, който разваля купона, защото учениците слушат "вредните" англичани.
цитирай
49. tutankhamon661 - 40. анонимен
15.12.2010 16:51
анонимен написа:
Що пишете глупости бе?! Аман от репресирани... Соц. режимът продължи 45 години... "Демокрацията" - вече почти половината от този период - хайде съпоставете развитието на страната, в който и да е аспект. Бахти лумпенизираните хора!

Доста бяха репресираните и тук няма значение дали го признаваш или не. Фактите са си факти.
Дори да не е било толкова зле производството, колкото са ми разправяли, на обратното също няма да повярвам. Още малко и танкове сме щели да произвеждаме. Друг път!
цитирай
50. tutankhamon661 - 41. panazea - Спомените са ти точни !
15.12.2010 17:03
panazea написа:
Тези , които не го помнят имат амнезия или старческа дименция !
Простено им е ! Те не знаят какво вършат !

Или не помнят, или така им изнася. Нито един не ми отговори защо хората бягаха винаги от изток на запад и никога обратно. Прост въпрос, но отговорът е изключително сложен и най-вече неудобен.
цитирай
51. tutankhamon661 - 42. sramejlivetsa
15.12.2010 19:18
sramejlivetsa написа:
Що, сега като отвориха границата, да не би да не избягаха всички? Кои остонахме тук- само куцо и сакато.

Както е тръгнало, май и ние ще трябва да се изнасяме.
цитирай
52. tutankhamon661 - 43. pegas08 - TУТИ, КЪДЕ СИ?
15.12.2010 19:20
pegas08 написа:
ОТ СОЦИОЛОГИЯТА СЕ ОБАДИХА, ЧЕ В ГОРНО ВЪРШИЛО И ДОЛНО УЙНО
НЕ ИСКАЛИ СПОМЕНИ, А ГРОЗДОВА РАКИЯ!
АМА ЧЕ ПРОСТАЦИ!
А 65 ПРОЦЕНТА ИСКАЛИ КОЛЕДНИ НАДБАВКИ ДА СИ ВЗЕМАТ СИРЕНЦЕ С ПАРНО!
НАХАЛНИ ЛУМПЕНИ И
КАКВО БЕШЕ...А , СЕТИХ СЕ
НЕУДАЧНИЦИ!
ХУБАВА ДУМА, НАЛИ?

Как къде съм? Нали някой трябва да работи.
Ти нямаш ли под ръка гроздова, че да почерпиш хората? Прежаднели са горките.
цитирай
53. tutankhamon661 - 44. alchemist
15.12.2010 19:23
alchemist написа:
написа:
Цял живот хората се страхуваха да не ги нарочи някой, защото следваше съсипване на живота до дълбока старост.

Днес положението е същото защото в продължение на толкова години е набивано в главите, че само смъртта на тези на които е набито е спасение.

Няма нужда никой да умира, но трябва и малко съвест. Не е лесно да се работи на две места, двойно ти удържат, голяма част от парите отиват за пенсии, а хората, които ги прибират, гласуват за онези, които смяташ за виновни за днешната ситуация. Такава е моята гледна точка.
цитирай
54. admiral - Снимката е много на място. Добрата ...
16.12.2010 12:44
Снимката е много на място. Добрата фея и очакванията за бъдещето. Тогава нали всичко беше светло и мирно. Но ние знаехме друго.
цитирай
55. анонимен - ДС беше най-голямото зло. Нормален ...
17.12.2010 11:49
ДС беше най-голямото зло. Нормален човек не може да приеме такова посегателство върху човешките права. Онези, които го отричат са партийни големци или приятели на червената пасмина. Яд ги е, че вече други крадат.
цитирай
56. tutankhamon661 - 54. admiral
20.12.2010 14:28
admiral написа:
Снимката е много на място. Добрата фея и очакванията за бъдещето. Тогава нали всичко беше светло и мирно. Но ние знаехме друго.

Опитаха да ни излъжат, но нещо не им минаха номерцата.
цитирай
57. tutankhamon661 - 55. анонимен
20.12.2010 14:30
анонимен написа:
ДС беше най-голямото зло. Нормален човек не може да приеме такова посегателство върху човешките права. Онези, които го отричат са партийни големци или приятели на червената пасмина. Яд ги е, че вече други крадат.

Доста злоба има в тази държава и не съм сигурен, че този недостатък трябва да се обвързва само с комунистите. Сред феновете на другите партии също има животни с претенции.
цитирай
58. анонимен - ВСИЧКИ ЩЕ ПЛАЧЕТЕ ЗА ТОДОР!
21.12.2010 08:28
ВСИЧКИ ЩЕ ПЛАЧЕТЕ ЗА ТОДОР!
цитирай
59. tutankhamon661 - 58. анонимен
28.12.2010 10:48
анонимен написа:
ВСИЧКИ ЩЕ ПЛАЧЕТЕ ЗА ТОДОР!

Едва ли, щом досега не съм заплакал.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: tutankhamon661
Категория: Други
Прочетен: 5663688
Постинги: 296
Коментари: 13809
Гласове: 59857
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031