Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.09.2011 15:10 - Летящите лъвове
Автор: tutankhamon661 Категория: Спорт   
Прочетен: 14878 Коментари: 35 Гласове:
77

Последна промяна: 14.06.2012 09:11

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg




Отдавна се знае, че настоящото футболно поколение ще гледа голямо първенство само по телевизията или в най-добрия случай от трибуните. Това не поречи на нашите “велики” национали да паднат още по-ниско.

Англия ни опука така, както никой друг не го е правил. При това с ходещо темпо. На полувремето по “Дарик’ гледаха резултатите на джуджета като Люксембург и Лихтенщайн и тъжно отчитаха, че дори те се представят по-достойно. Единствено Сан Марино губеха с 3:0 след 45 минути, но като гости на Холандия. Tомислав Pусев дори си припомни, че когато е пътувал до Люксембург, се учудвал защо изобщо има публика на стадиона, след като е ясно, че домакинът ще загуби. Вероятно се е просълзил, завършвайки с “Вече и аз се чувствам като фен на отбор, който дори не мечтае за победа”.

За пръв път в историята си “Голлиния” спряха да предават пряко мача и се включиха няколко минути след края, за да потвърдят, че официално сме загубили. Те и преди това не обръщаха особено внимание на терена. По-интересен им беше фaктът, че Бербатов стои в ложата в компанията на Тодор Кючюков и Гари Невил.

След мача журналистите успяха да издебнат добрия и възпитан Митко, който благоволи да говори цели десет минути от своя пиедестал. Отново наля акъл на простите българи, че играч е само онзи, който се подвизава на Острова, т.е. той, Мартин и Стилян. Останалите са “каруца, теглена от три коня”. За кой ли път обясни, че позволява на пишещите братя само да го хвалят, но не и да го критикуват. Последното е право единствено на английската преса – там той не смее да се отваря, колкото и да го “разфасоват”. Слава Богу, не пожела да го пишат при голмайсторите на мач, в който не е участвал! Нищо чудно да му се е приискало – знаем колко е самовлюбен.

Най-после Бербо спомена име на виновник за неговото оттегляне – Лечков. Само сеел интриги. Същият плешивко, който е участвал в полуфинал на мондиал. За разлика от вечно сърдития Митко.

Та така, другари! Стигнахме дъното. На следващите квалификации ще сме в още по-неприятна компания, тъй като се смъкнахме в ранглистата. С други думи: Бербо и останалите “герои” унищожиха усилията на предишните поколения, които нямали основание да ги критикуват. Това са голите факти. Българинът много обича да спори с цифрите, но по този начин няма да стигнем до голямо първенство. Клубният ни футбол също претърпя незапомнен крах.

А ние нека си имаме самочувствие. По света не оценявали нашето величие! Къде е то? Само във фантазиите ни.

Някои побързаха да обвинят Матеус. Същият, за когото казват, че е веднага след Бекенбауер в цялата история на немския футбол. Марадона пък го призна за най-трудния съперник - не германския отбор като цяло, а самия Матеус. Какво като е прелюбодеец? Той се е доказал като лидер на терена. И определено разбира играта повече от всеки критик.

Един не получил повиквателна, друг обявил бойкот, трети страдал от любовна мъка. Защо са ни такива, след като е ясно, че се хвърлят само за клубните си отбори? По-добре неизвестни, но играещи с желание.

Съжалявам, Лотар, но в нашия отбор няма нито един Матеус! Най-малко пък Бербатов би участвал в мач с подут глезен, както ти го направи на Мондиал’94. Митко обаче си има друг номер – напуска терена, без да изчака смяната. Hе се учудвай, че нито един от неговите фенове не го упрекна. Тук сме така – на синеочкото е позволено дори да нарушава правилника. Не, човече, нямаш право да се сърдиш, защото ще те обявят за лош и неразбиращ нежната душа на манекена. Последният заслужава само привилегии. И ги получава, разбира се, – от “добри" хора.

Матеус вече се
изказа
. Ако някой помни, аз самият съм споменавал подобно мнение. Tогава имаше сърдити, несъгласни, недоволни. Още колко време ще се самозалъгваме, че разполагаме със “звезди” от световна величина? Hямаме нито една такава. Затова станахме за смях.

Разбирам девойките, които вярват, че журналистите са лоши, и защитават българските футболни мъжленца. Tе просто нямат необходимата информация. Затова не са в час. Едва ли някога ще проумеят, че чифт сини, влажни очи не струват нищо на терена.

Повече ме изненадва реакцията на хора, които следят футбола. Именно за тях ще посоча една на пръв поглед незначителна подробност. Преди мача попитаха Капело дали се притеснява за резултата. Tой се изсмя. Cещате ли се защо? Кой ще тръгне да се плаши от жалко отборче, изградено върху стара слава и голо самочувствие? При това без присъствието на истинска звезда.

Една от причините за постоянното ни пропадане е вечното оневиняване на многократно провалили се футболисти. Трябва да ви кажа, че нашата преса е прекалено мекушава в критиките си. Hа запад става страшно след подобна безидейна игра. Tам никой не си позволява публична сръдня, защото лесно ще бъде сменен. Дори и нашите “лъвове” звездеят само тук, понеже останалите са още по-зле и нямаме равностойни резерви.

Нека сложим ръка на сърцето и да се запитаме честно: още колко големи първенства трябва да пропуснем и колко невинни треньори трябва да се сменят, за да проумеем, че вината е в самите играчи?

Крайно време е да го направим, защото стигнахме дъното. А тук не е никак приятно. 






Гласувай:
78



Следващ постинг
Предишен постинг

1. hristo27 - Вчера четох някъде в пресата, че ...
09.09.2011 15:19
Вчера четох някъде в пресата, че дори и Жозе Моуриньо да стане сега треньор на нашите национали, никаква разлика няма да има. Защото национален отбор се прави с футболисти, повечето от които са от едно силно държавно първенство. Няма национален отбор в света с 11-15 чужди футболисти. Испания е шампион на континента и на планетата защото играе със свои футболисти, а не с наемници.
Това "професорите по футбол" от БФС не могат или не искат да разберат. И така... за следващия жребий съвсем нормално е да сме в пета или шеста урна!
цитирай
2. tutankhamon661 - 1. hristo27
09.09.2011 16:04
hristo27 написа:
Вчера четох някъде в пресата, че дори и Жозе Моуриньо да стане сега треньор на нашите национали, никаква разлика няма да има. Защото национален отбор се прави с футболисти, повечето от които са от едно силно държавно първенство. Няма национален отбор в света с 11-15 чужди футболисти. Испания е шампион на континента и на планетата защото играе със свои футболисти, а не с наемници.
Това "професорите по футбол" от БФС не могат или не искат да разберат. И така... за следващия жребий съвсем нормално е да сме в пета или шеста урна!


Естествено, че няма да има. Матеус може да не е сред най-големите треньори, но знае как се постигат успехи. Скоро четох едно негово интервю и ако го намеря, ще го публикувам - там казва всеизвестни неща, които малко хора прилагат на практика у нас.
Помниш ли какво стана с Любо пенев в ЦСКА? Дрисльовците му скроиха шапката, защото ги караше да бъдат професионалисти. В националния се случва същото. Истинският професионализъм включва и игра за представителния тим на родината. А нашите са егати клоуните! Ще се задавя от смях.
цитирай
3. cefulesteven - Ще напиша, че като все повече и по...
09.09.2011 16:13
Ще напиша, че като все повече и повече българи, вече не заставам да гледам дори националите. Не беше така някога. Тъжно ми става. Тук не става въпрос за потъпкано национално достойнство или така нататък. Виждам погубени мечти, хипотетични млади таланти, които можеха да имат бъдеще, но явно нямат. Виждам нахранила се до пръскане мафия, която заедно със заводите, културата, съсипа и българския спорт. Виждам бродеща цигания. И не намирам, отдавна не намирам никакво вълнение в родния футбол и мисля, че съм една малка частичка в настъпващия всеобщ процес. За жалост, за жалост, за жалост!
цитирай
4. cefulesteven - А процесът за който говоря. Дист...
09.09.2011 16:13
А процесът за който говоря. Диструктивния. Започна малко след световното в щатите и не спря до днес. Жалко, наистина.
цитирай
5. termostat - Митко е звезда а ти си гъз.
09.09.2011 16:34
Митко е звезда а ти си гъз.
цитирай
6. анонимен - Вече свикнахме с издънките. Ако ...
09.09.2011 16:59
Вече свикнахме с издънките. Ако някой ден отново имаме златно поколение тъкмо радоста ни ще е по-голяма. Остава ни само да чакаме.
цитирай
7. tutankhamon661 - 3. cefulesteven
09.09.2011 17:24
cefulesteven написа:
Ще напиша, че като все повече и повече българи, вече не заставам да гледам дори националите. Не беше така някога. Тъжно ми става. Тук не става въпрос за потъпкано национално достойнство или така нататък. Виждам погубени мечти, хипотетични млади таланти, които можеха да имат бъдеще, но явно нямат. Виждам нахранила се до пръскане мафия, която заедно със заводите, културата, съсипа и българския спорт. Виждам бродеща цигания. И не намирам, отдавна не намирам никакво вълнение в родния футбол и мисля, че съм една малка частичка в настъпващия всеобщ процес. За жалост, за жалост, за жалост!


Явно възпитанието едно време е било по-различно. Сега се сърдят като ги наричат лигльовци, но продължават да не си дават зор. Все същият типично български проблем – самочувствие до небето. А успехите? Първо да ги постигнат и тогава да искат хвалби. Hикой не ги е обидил, когато побеждават.
Мен лично много ме дразни самовлюбеното поведение на Бербатов. Ако в първите му години са са отнасяли с него така, както той сега към по-младите, никога нямаше да стигне до Манчестър. Да му викат “каруца”, пък той да прогресира. Само в сънищата си.
цитирай
8. futbolist - Моето виждане.
09.09.2011 17:39
Много пъти ми се е искало да пиша по темата, но се въздържам, защото не обичам да споря. Знам, че доста хора ще възразят. Никак не одобрявам поведението на "англичаните" Митко, Мартин и Стилян. Уважавам ги като играчи, но не успяха да запишат нито едно значимо участие на голямо първенство. Класираха се за европейското в Португалия, а в крайна сметка съжалиха, че изобщо са отишли. И ние заедно с тях.
цитирай
9. анонимен - Като знаеш толкова излез ти на те...
09.09.2011 18:26
Като знаеш толкова излез ти на терена.
цитирай
10. tutankhamon661 - 5. termostat
09.09.2011 18:36
termostat написа:
Митко е звезда а ти си гъз.


Очаквам да ми благодариш, че изобщо пускам коментара ти.
цитирай
11. godfatheraz - Хубаво е, когато човек се отнася с ...
09.09.2011 19:11
Хубаво е, когато човек се отнася с разбиране. Лошото е, когато се прекали в тази посока. Проблемите в българския футбол са очевидни и съществуват от години. Нищо не печелим с отричането им. Вместо да ходим по стадиони, седим вкъщи и гледаме някакви недостижими отбори. Реализъм е необходим.
цитирай
12. tutankhamon661 - 6. анонимен - Вече свикнахме с издънките. Ако ...
09.09.2011 19:44
анонимен написа:
Вече свикнахме с издънките. Ако някой ден отново имаме златно поколение тъкмо радоста ни ще е по-голяма. Остава ни само да чакаме.


Подозирам, че ще чакаме доста дълго.
После нали знаеш: малката кошница се пълни по-лесно.
Бяхме свикнали с победите, но ще отвикнем за известно време.
цитирай
13. tutankhamon661 - 8. futbolist - Моето виждане.
09.09.2011 19:59
futbolist написа:
Много пъти ми се е искало да пиша по темата, но се въздържам, защото не обичам да споря. Знам, че доста хора ще възразят. Никак не одобрявам поведението на "англичаните" Митко, Мартин и Стилян. Уважавам ги като играчи, но не успяха да запишат нито едно значимо участие на голямо първенство. Класираха се за европейското в Португалия, а в крайна сметка съжалиха, че изобщо са отишли. И ние заедно с тях.


Предпочитам да не обсъждам българския футбол, но понякога ми кипва изведнъж. Tо бива издънки, ама като са съпроводени с незаслужено самочувствие, става истинска карикатура. Не смешна, а дразнеща.
цитирай
14. termostat - Чакай баба си ако искаш:)))))))
09.09.2011 20:18
Чакай баба си ако искаш:)))))))
цитирай
15. анонимен - Бербатов има запазено място в ис...
09.09.2011 20:28
Бербатов има запазено място в историята. Ти къде си, че го критикуваш? Не те виждам.
цитирай
16. tutankhamon661 - 9. анонимен - Като знаеш толкова излез ти на те...
09.09.2011 20:35
анонимен написа:
Като знаеш толкова излез ти на терена.


Ако изляза, най-малкото ще играя с хъс. Точно той липсваше срещу Англия. Всички го видяха.
цитирай
17. flintul - Да допуснем, че не търсиш виновник и ...
09.09.2011 20:55
Да допуснем, че не търсиш виновник и причини за поредния провал. Какво остава? Само спомени. Те обаче няма да заведат никой на стадиона. Тогава откъде ще дойдат парите за кръчми, коли и мацки? Без публиката футболистите нямаше да разполагат с екстрите, които имат сега. За съжаление малко от тях го осъзнават.
цитирай
18. tutankhamon661 - 11. godfatheraz
09.09.2011 21:11
godfatheraz написа:
Хубаво е, когато човек се отнася с разбиране. Лошото е, когато се прекали в тази посока. Проблемите в българския футбол са очевидни и съществуват от години. Нищо не печелим с отричането им. Вместо да ходим по стадиони, седим вкъщи и гледаме някакви недостижими отбори. Реализъм е необходим.


Аз лично не мога да си обясня това вечно разбиране. В случая е вредно.
Още Бекенбауер е казал "С резултата не се спори". Когато цифрите са красноречиви, груба грешка е да галим играчите с перце.
Веднъж било по случайност, втори път същото, трети път ..... още колко "случайности"?
цитирай
19. tutankhamon661 - 14. termostat - Чакай баба си ако искаш:)))))))
09.09.2011 21:31
termostat написа:
Чакай баба си ако искаш:)))))))


Участието ти не е особено смислено.
Леко встрани от темата, струва ми се.
цитирай
20. ivanna4ev - В сферата на футбола съотношението ...
09.09.2011 21:32
В сферата на футбола съотношението Англия - България е 4 : 0 ,а Швейцария - България е 3 : 1 Хайде да видим съотношението в другите сфери.
цитирай
21. tutankhamon661 - 15. анонимен - Бербатов има запазено място в ис...
09.09.2011 21:49
анонимен написа:
Бербатов има запазено място в историята. Ти къде си, че го критикуваш? Не те виждам.


Има, вярно е. А това оправдава ли го, че се държи като разглезено дете?
цитирай
22. tutankhamon661 - 17. flintul - Да допуснем, че не търсиш виновник и ...
09.09.2011 22:43
flintul написа:
Да допуснем, че не търсиш виновник и причини за поредния провал. Какво остава? Само спомени. Те обаче няма да заведат никой на стадиона. Тогава откъде ще дойдат парите за кръчми, коли и мацки? Без публиката футболистите нямаше да разполагат с екстрите, които имат сега. За съжаление малко от тях го осъзнават.


Истинската звезда е наясно, че без публиката е кръгла нула.
Cамо селската пръчка си въобразява, че при всички положения е щял да стигне далече.
цитирай
23. анонимен - Овчо ако не беше ти щях да съм си пр...
09.09.2011 23:35
Овчо ако не беше ти щях да съм си приключила моите си дела и щях да съм забравила вече.
Твоят бизнес никога не ме е вълнувал сериозно не си въобразявай. Пей си, дрънкай си на китара и си мисли че правиш кой знае какъв голям шоубизенс. То крайният резултат се вижда. Всъщност си е твой проблем.
цитирай
24. raders - Чувал съм за летящи крави, но за л...
10.09.2011 00:09
Чувал съм за летящи крави, но за лъвове не съм
цитирай
25. анонимен - Кадрите са от '94
10.09.2011 02:23
Дамите, родени през '94 вече се ебат в гъзеца, а вие още хленчите по нещо загубено :-D
цитирай
26. sparhawk - С изумление разбрах
10.09.2011 10:36
от текста, че отново Димитър Бербатов е виновен за неуспеха, въпреки, че не игра.
цитирай
27. tutankhamon661 - 20. ivanna4ev - В сферата на футбола съотношението ...
10.09.2011 11:08
ivanna4ev написа:
В сферата на футбола съотношението Англия - България е 4 : 0 ,а Швейцария - България е 3 : 1 Хайде да видим съотношението в другите сфери.


О, ще стреснеш някой с това предложение.
Представяш ли си какви комплекси ще се събудят?
На нас ни дай да живеем в измислен свят, а другите все не ни разбират.
цитирай
28. анонимен - За тази година футбола приключи. ...
10.09.2011 12:02
За тази година футбола приключи. Нито национален нито клубен. Само по телевизията, защото явно толкова сме заслужили. Ние си знаем, че не струваме. Едно време се сърдеха, че не ги пускат на запад за да се обиграят, а сега не искат да се върнат в родината дори за контрола. Започвам да мисля, че правилно не ги пускаха. Ако не друго така поне не забравяха откъде са тръгнали.
цитирай
29. tutankhamon661 - 23. анонимен
10.09.2011 12:24
анонимен написа:
Овчо ако не беше ти щях да съм си приключила моите си дела и щях да съм забравила вече.
Твоят бизнес никога не ме е вълнувал сериозно не си въобразявай. Пей си, дрънкай си на китара и си мисли че правиш кой знае какъв голям шоубизенс. То крайният резултат се вижда. Всъщност си е твой проблем.


И ти си по темата, нали?
цитирай
30. tutankhamon661 - 24. raders - Чувал съм за летящи крави, но за л...
11.09.2011 13:51
raders написа:
Чувал съм за летящи крави, но за лъвове не съм


Нашите летят. Ама надолу.
цитирай
31. tutankhamon661 - 25. galinbalin - Кадрите са от '94
11.09.2011 13:52
galinbalin написа:
Дамите, родени през '94 вече се ебат в гъзеца, а вие още хленчите по нещо загубено :-D


Нали!
Точно тази връзка нямаше да ми хрумне.
цитирай
32. tutankhamon661 - 26. sparhawk - С изумление разбрах
11.09.2011 14:03
sparhawk написа:
от текста, че отново Димитър Бербатов е виновен за неуспеха, въпреки, че не игра.


Посочи ми къде казах, че Бербатов е виновен конкретно за този мач? Но за цялостното представяне на поколението си определено носи вина. Опитът му да се дистанцира по нашенски е супер недостоен. Той ще си носи отговорността, без значение дали му изнася.
Честно кажи, прав ли е да очаква само суперлативи? Къде се е чуло и видяло звезда да няма слаби моменти? Защо точно той да е с привилегии, каквито не ползвал никой друг в цялата история на световния футбол?
Знаеш ли коя е истинската причина за отказа на Бербатов? Той е развалина - каза ми го приятел на човек, който го е лекувал. Също като Мето Деянов - трябва му едно по-здраво влизане и ще остане инвалид. Това е достатъчна причина да се пази, но защо трябва да си измисля, че са го обиждали без повод? Нима заради неговите болежки всички други трябва да са виновни без вина? Намираш ли го за справедливо?
Думи на Шарън Стоун: "Дори да съм зле, мой дълг е да се усмихвам и да раздавам автографи, защото тези хора са си дали парите за да ме гледат. Без тях аз щях да съм Никоя". Това са думи на истинска звезда, която осъзнава, че нямаше да придобие известност без публиката и журналистите.
А Бербатов го забрави. Къде щеше да е той, ако не бяха "лошите" медии за да го похвалят? Най-много да стигне до съседната поляна. Всички се скъсваха да го величаят, когато вкарваше - неоспорим факт. Критиките започнаха паралелно с понижаването на формата му - също факт. Тогава защо се сърди?
Когато чета публикации, искам вярна информация, а не лъжливи хвалби за човек, който се е изложил. При теб не е ли така? Xаресваш да те лъжат?
цитирай
33. tutankhamon661 - 28. анонимен
11.09.2011 14:07
анонимен написа:
За тази година футбола приключи. Нито национален нито клубен. Само по телевизията, защото явно толкова сме заслужили. Ние си знаем, че не струваме. Едно време се сърдеха, че не ги пускат на запад за да се обиграят, а сега не искат да се върнат в родината дори за контрола. Започвам да мисля, че правилно не ги пускаха. Ако не друго така поне не забравяха откъде са тръгнали.


Всичко започва от възпитанието вкъщи. Ако са те лъгали, че си незаменим, много ясно, че ще се самозабравиш, когато понатрупаш пачка - виждаме го при почти всички от настоящото поколение. Tе не са и чували, че първо трябва да запишат значими успехи, а след това могат да се правят на "дръж ми шапката".
цитирай
34. liliv - Ще наруша
11.09.2011 21:47
изцяло мъжкото присъствие на мнения по тази тема, като отбележа, че и аз следя футболни мачове. Не винаги, не всички, с предпочитание към националния и един-два от клубните.
Бербо може и да няма идеален характер, но е доказано добър играч, а именно това е важното във футбола. И трябва да му се признае, че играе отдадено, което, съгласна съм, за съжаление не може да се каже за повечето от другите наши футболисти. Пак стигаме до стимула и липсата на добра перспектива във футбола у нас :(
Извън темата, разгледах тениските от линка в блогрола... много са готини и забавни :)
цитирай
35. tutankhamon661 - 34. liliv - Ще наруша
12.09.2011 19:24
liliv написа:
изцяло мъжкото присъствие на мнения по тази тема, като отбележа, че и аз следя футболни мачове. Не винаги, не всички, с предпочитание към националния и един-два от клубните.
Бербо може и да няма идеален характер, но е доказано добър играч, а именно това е важното във футбола. И трябва да му се признае, че играе отдадено, което, съгласна съм, за съжаление не може да се каже за повечето от другите наши футболисти. Пак стигаме до стимула и липсата на добра перспектива във футбола у нас :(
Извън темата, разгледах тениските от линка в блогрола... много са готини и забавни :)


Добър играч е, няма спор.
Аз не одобрявам склонността му да се измъква от отговорност. Доста нагло и самовлюбено е да твърди, че всички други били виновни, с изключение на "трите английски коня".
Все пак да не забравяме, че историята на футбола помни доста по-големи звезди и някак не е реалистично Бербатов да се държи като неповторимо величие.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: tutankhamon661
Категория: Други
Прочетен: 5664333
Постинги: 296
Коментари: 13809
Гласове: 59857
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031